seleccionar pàgina

El Centre de Recerca Matemàtica (CRM) és un centre CERCA creat el 1984 per l'Institut d'Estudis Catalans. La seva missió és ser un recurs d'excel·lència en recerca matemàtica i formació a escala internacional. Els seus objectius específics són:

1. Recerca de qualitat internacional en matemàtiques, incloent-hi un èmfasi especial en les aplicacions al món real realitzades en un context col·laboratiu o interdisciplinari.

2. Transferència de coneixement basada en recerca matemàtica validada, amb un èmfasi especial en les implementacions concretes de models justificats que aborden problemes emergents amb impacte social.

3. Formació avançada en l'àmbit de les matemàtiques, mitjançant la col·laboració i les sinergies amb altres institucions de recerca.

4. Difusió dels avenços en matemàtiques tant dins de la comunitat acadèmica com en la societat en general.

Des de la seva creació, hi ha hagut una col·laboració estreta entre el CRM i els tres departaments de Matemàtiques de l'àrea metropolitana de Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Universitat de Barcelona (UB) i Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Un col·lectiu del millor personal investigador d'aquests departaments està adscrit al CRM. Això ha permès a aquest "nou CRM" obtenir un premi Maria de Maeztu (dues vegades). Des de la creació de l'estructura de recerca pròpia del CRM el 2008, s'ha posat èmfasi en les aplicacions de les matemàtiques a les ciències de la vida i físiques, com a complement a la potència científica existent en àrees com Anàlisi, EDPs i Sistemes Dinàmics a les Universitats.

Els objectius estratègics de CRM són:

    • Crear un ambient internacional dins del centre i reforçar el posicionament internacional dels grups de recerca del CRM.
    • Orientar l'activitat CRM cap a l'excel·lència científica mitjançant l'especialització i l'orientació de l'activitat cap a la Recerca multidisciplinària i translacional.
    • Promoure la Transferència de Coneixement associada a les Matemàtiques en relació amb les línies de recerca CRM, així com el desenvolupament de la Transferència de Coneixement en noves àrees.
    • Promoure la integració i la generació d'aliances amb entitats de l'entorn acadèmic, científic, tecnològic i empresarial a nivell local, nacional i internacional.
    • Consolidar l'estructura de suport del CRM a nivell de processos, així com l'adaptació d'espais i infraestructures comuns en funció de les necessitats del personal de recerca.
    • Desenvolupar una política de Recursos Humans orientada a atraure i consolidar el talent investigador i promoure i mantenir la competitivitat del CRM mitjançant l'avaluació de l'activitat desenvolupada i els resultats obtinguts pels grups de recerca.
    • Reforçar la identitat del CRM i augmentar la visibilitat i la difusió de l'activitat i els resultats de la recerca del centre.

Perfil de la persona candidata i informació de contacte

El CRM busca persones amb una trajectòria contrastada en lideratge, un historial distingit d'excel·lència científica i el pensament innovador necessari per liderar una organització dinàmica. S'espera que la persona candidata escollida contribueixi a augmentar el nivell científic del CRM, i a potenciar la recerca translacional de l'institut.

El CRM és un centre que promou la igualtat d'oportunitats i s'encoratja a les dones a enviar la seva candidatura.

Perfil de les persones sol·licitants:

  1. Doctorat o títol equivalent en Matemàtiques.
  2. Trajectòria distingida d'excel·lència científica en matemàtiques.
  3. Experiència en gestió de la recerca i pensament innovador demostrat per liderar una organització dinàmica.
  4. Coneixements de planificació estratègica, assignació de recursos i gestió de recursos humans.
  5. Experiència en la gestió de projectes de recerca internacionals. Es valorarà el coneixement de programes de recerca internacionals (H2020, NIH, etc.).
  6. Coneixement del Sistema Científic espanyol i català serà un valor afegit.
  7. Es valorarà l'experiència professional en un entorn interinstitucional.
  8. Es considerarà un valor afegit l'avaluació positiva en programes d'excel·lència professional en l'àmbit de la recerca (ICREA, etc.).
  9. La funció de la persona candidata com a investigador o investigadora principal de projectes finançats en convocatòries competitives es considerarà un valor afegit.
  10. La persona candidata escollida es comprometrà a incorporar la seva línia i activitat investigadora, així com els seus recursos disponibles per a la seva execució, al CRM.
  11. Domini de l'anglès.

El salari serà proporcional a l'experiència i competències. Les condicions concretes es negociaran durant el procés de selecció.

A més, també es considerarà un valor afegit la incorporació en un període raonable de curt termini al CRM, després del procés de selecció.

Descripció de les responsabilitats

El director/a tindrà les funcions següents:

  • Gestionar, organitzar i liderar la recerca i les activitats del CRM.
  • Proporcionar visió científica i objectius estratègics per al CRM.
  • Presentar el programa d'activitats de recerca i el pressupost anual als membres del Patronat.
  • Garantir la sostenibilitat financera i proporcionar fonts d'ingressos (fons competitius, patrocinadors privats,...)
  • Supervisar les activitats econòmiques i controlar la gestió dels recursos humans, amb implicació directa en aquelles qüestions relacionades amb la selecció o adscripció de llocs de recerca.
  • Representar l'Institut en actes oficials i socials, en coordinació amb la presidència i altres persones membres del Patronat.
  • Qualsevol altra funció que pugui ser aprovada pel Patronat.

Responsabilitats del director/a:

  • Gestionar el centre d'acord amb les finalitats establertes pel Patronat i exercir la direcció i suport a la recerca. Així mateix, gestionar el personal d'administració del centre.
  • Definició d'un pla estratègic i seguiment de la seva implementació. Informar a les reunions del Patronat.
  • Mantenir informats periòdicament a CERCA i la Generalitat de Catalunya de l'evolució de la institució
  • Participar en l'avaluació periòdica dels centres CERCA.
  • Liderar i gestionar l'estratègia d'innovació, tecnologia generada i transferència de coneixement i activitats relacionades amb la mateixa. Definició d'un model d'innovació al CRM.
  • Liderar i gestionar la Unitat d'Activitats i la seva estratègia com a eina de servei a la comunitat.
  • Coordinar les avaluacions científiques periòdiques dels programes de recerca i les instal·lacions, i implementar les recomanacions del Consell Científic Assessor (SAB).
  • Impulsar i donar suport, amb implicació directa, al desenvolupament de les principals línies estratègiques de recerca com a centre CERCA.
  • Liderar una estratègia per al Consell Assessor de la Direcció i garantir les seves reunions periòdiques.
  • Liderar l'elaboració i lliurament puntual de l'Informe Científic Anual del CRM.
  • Promoure la recerca a l'àrea d'influència del centre CERCA, motivant i facilitant al personal investigador la possibilitat d'iniciar la seva recerca.
  • Negociació de contractes de nous caps de grup o coordinadors/es de programes, sempre que escaigui.
  • Participar en la presa de decisions estratègiques, com en el cas de les aliances estratègiques amb altres institucions de recerca, d'acord amb la missió, estructura i antecedents com a centre CERCA.
  • Mantenir un contacte permanent amb la UB, la UAB i la UPC per tal d'establir acords de coordinació d'estratègies, activitats, infraestructures de recerca i serveis tècnics.
  • Comunicar i difondre les activitats de recerca del CRM.
  • Gestió de les infraestructures de recerca del CRM.
  • Definir estratègies i buscar activament l'augment de les capacitats financeres i les fonts d'ingressos del centre.
  • Compromís amb el Codi de Conducta CERCA i implantació al CRM.

Informació de contacte

Les persones sol·licitants han d'enviar un CV i una carta de presentació per correu electrònic a al direcció de CERCA a l'adreça applications@cerca.cat. Les persones candidates preseleccionades hauran d'elaborar i presentar un Pla d'Acció relacionat amb el Pla Estratègic del centre CERCA.

Selecció de persones candidates

El Patronat serà el responsable del procés de selecció.

Tot el camp de candidats serà revisat i classificat posteriorment pel consell assessor científic del CRM. El consell assessor científic elaborarà una llista breu de candidats preseleccionats.

El Patronat pot crear una Comissió ad hoc en la qual participen alguns dels seus membres per tal de fer-los una entrevista final. Els resultats d'aquestes entrevistes es presentaran com a recomanació al Patronat. El Consell procedirà a la designació del nou Director, a partir d'aquesta recomanació.

El nomenament serà per un període de 4 anys, prorrogable d'acord amb el Patronat de la institució.

Calendari provisional (Y:2024)

Febrer 28 Convocatòria oberta
Abril 30 Termini de la sol·licitud
Maig 15 Llista de persones candidates prioritzaries pel SAB
Maig 30
Llista curta de candidatures preseleccionades escollides per la Comissió ad hoc
Juny 30  El Patronat nomena el/la nou/va director/a

 

DESCARREGAR