QUOTA D'INSCRIPCIÓ
145 € *
* Els centres SOMMA disposen de subvencions per cobrir la matrícula costos dels seus estudiants de doctorat i postdoctorats, consulteu amb el vostre centre si us correspon.
** La inscripció inclou el dinar i el sopar del dijous, i el Wine & Cheese.
SOL·LICITAR LA PARTICIPACIÓ
Trobada Júnior de Matemàtiques SOMMa
Registrarfins al 04 d'octubre de 2024
- Termini per sol·licitar la participació: Pot 12, 2024
- S'anunciarà l'acceptació de la participació a les dues primeres setmanes de juny de 2024
- Si formeu part d'un centre SOMMA, consulteu amb la vostra institució cobertura per al vostre registre.
- La inscripció inclou el dinar i el sopar del dijous, i el vi i formatge
El nostre programa divers està dissenyat per estimular l'intercanvi intel·lectual i el treball en xarxa. Compta amb una combinació de sessions plenàries, conferències contribuïdes i una sessió de pòsters dinàmica. Paral·lelament, hem previst una sèrie d'activitats complementàries per fomentar el treball en xarxa i la col·laboració.
Et convidem a ser un participant actiu, ja sigui presentant les teves darreres investigacions, unint-te a debats enriquidors o simplement submergint-te en aquesta comunitat atractiva.
Uneix-te a nosaltres a Barcelona per a una experiència inoblidable d'aprenentatge, col·laboració i creixement!
Àlex Ferrer | CIMNE
María Ángeles García Ferrero | ICMAT
Roser Homs | CRM
Anna Jové | UB
Tomás Sanz Perela | UB
Niccolò Tassi | IMATGE
Paloma Bengoechea | UB-CRM (presidenta)
Daniel Eceizabarrena | Universitat de Massachusetts
Mario García Fernández | UAM-ICMAT
Matteo Giacomini | CIMNE
Hristo Inouzhe | BCAM
Tamar Mesablishvili | IMATGE
Guillem Perarnau | UPC-CRM
Pedro Tradacete | ICMAT
La Caixa d'eines PGD algebraica per optimitzar el disseny d'un vehicle: progrés i reptes
Fabiola Cavaliere
SEAT-CIMNE
abstracte
El procés de disseny de l'automòbil és complex i requereix temps, i requereix la col·laboració entre enginyers de diferents àrees d'experiència per predir i optimitzar tots els aspectes del producte. Assolir nombrosos objectius i regulacions alhora que es manté al dia amb el ràpid mercat global afegeix més reptes. Per seguir sent competitives, les empreses d'automoció han de millorar l'eficiència del desenvolupament reduint el temps de llançament al mercat i els costos de producció sense comprometre la qualitat. Els estudis basats en simulació són crucials en la fase inicial de disseny, però els extensos requisits computacionals dels models detallats de vehicles els fan poc pràctics per explorar tot l'espai de disseny. Per tant, la indústria continua utilitzant enfocaments d'assaig i error, limitant l'exploració del disseny a uns quants milers de variants entre milers de milions de possibilitats, per la qual cosa potencialment es perden millors solucions. Una possible solució està representada per la tècnica ROM que es pot emprar per permetre l'exploració del disseny multidimensional.
Aquest treball introdueix una metodologia innovadora per avaluar el rendiment de soroll i vibració (NVH) de les estructures de carrosseria del cotxe. L'enginyeria de simulació NVH té un paper fonamental per garantir que el producte compleixi els criteris de soroll i vibració, millorant així la comoditat, la qualitat i la satisfacció del client. Aquest objectiu està molt influenciat per la rigidesa global estàtica i dinàmica de l'estructura de la carrosseria del vehicle, el que el fa extremadament sensible als canvis en els paràmetres de disseny. Per abordar aquest repte, l'enfocament proposat amplia la coneguda tècnica de descomposició generalitzada adequada (PGD) per resoldre paramètricament l'anàlisi dinàmica i estàtica d'una estructura caracteritzada per variables de disseny de materials i/o geomètrics. La idea principal és construir un model FE paramètric de l'estructura i després emprar un solucionador paramètric basat en PGD. Mitjançant l'ús del mètode proposat, els enginyers poden desenvolupar models predictius capaços d'avaluar ràpidament múltiples configuracions de disseny, facilitant la identificació d'opcions òptimes que compleixin els requisits de NVH. El mètode proposat es va desenvolupar en el context de la tesi doctoral "Anàlisi de rigidesa global estàtica i dinàmica per al pre-disseny d'automoció" (més informació a: https://www.lacan.upc.edu/ProTechTion/ ). La tesi ha estat dirigida per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Swansea University (SU), en col·laboració amb l'empresa d'automoció SEAT SA com a soci industrial. Actualment, el projecte es troba en una fase de "Prova de concepte" a SEAT, de manera que es pot incloure en el flux de treball actual de SEAT.
BIO CURTA
Interaccions de la teoria de l'homotopia i la geometria complexa
Joana Cirici
UB-CRM
abstracte
BIO CURTA
Multiplicadors de tipus Schur en classes de Schatten-von Neumann com a operadors integrals singulars
José Manuel Conde
UAM-ICMAT
abstracte
BIO CURTA
Sobre la topologia d'ones planes compactes localment homogènies
Lilia Mehidi
IMATGE
abstracte
BIO CURTA
AI: Les matemàtiques de l'autoengany
Tomás Teijeiro Campo
BCAM
abstracte
BIO CURTA
Dimecres octubre 2 | DIJOUS octubre 3 | Divendres octubre 4 | |
9:30 | Xerrada plenària | Xerrada plenària | |
10:00 | |||
10:30 | Xerrada contribuïda | Xerrada contribuïda | |
11:00 | Pausa per prendre un cafè | Pausa per prendre un cafè | |
11:30 | Xerrada contribuïda | Xerrada contribuïda | |
12:00 | Xerrada contribuïda | Xerrada contribuïda | |
12:30 | Xerrada contribuïda | Xerrada plenària | |
13:00 | Dinar | ||
13:30 | |||
14:00 | |||
14:30 | |||
15:00 | INSCRIPCIÓ I BENVINGUDA | Xerrada plenària | |
15:30 | Xerrada plenària | ||
16:00 | Xerrada contribuïda | ||
16:30 | Pausa per prendre un cafè | Pausa per prendre un cafè | |
17:00 | Xerrada contribuïda | Xarxa de velocitat En aquesta secció, els participants seran aparellats aleatòriament i cadascun descriurà el seu tema de recerca durant dos minuts. Després d'això, els socis es canviaran aleatòriament i el procés es repetirà. Els participants han d'anotar els noms dels socis que es troben. Al final de la sessió, es crearà un gràfic que il·lustrarà les interaccions entre les subàrees de recerca i els centres de recerca. L'activitat està previst que es faci a l'aire lliure, si el temps ho permet. | |
17:30 | Xerrada contribuïda | ||
18:00 | Vi i formatge Sessió de cartells | ||
18:30 | |||
19:00 | |||
19:30 | |||
20:00 | Sopar social |
-
- Data límit per sol·licitar: De maig de 12th, 2024
- Les decisions seran anunciades per la les dues primeres setmanes de juny de 2024
Nom | Institució |
---|
UPF | UB | UPC | UAB
Pagament amb targeta de crèdit
AL CAMPUS I BELLATERRA
BARCELONA I FORA DEL CAMPUS
L'organització ha bloquejat algunes sales per als participants de SOMMA. Si voleu fer una reserva directa, heu de contactar directament abans de l'1 de juliol a: reservas@hotelexecampus.com i indicar que seràs participant de la “SOMMA JUNIOR MEETING”, t'indicaran els passos a seguir per completar la reserva i confirmaran les tarifes.
Per a consultes sobre aquest esdeveniment, poseu-vos en contacte amb la Coordinadora d'Esdeveniments Científics Sra. Núria Hernández al nhernandez@crm.cat
|