Un dels eixos fonamentals del CRM, expressat en els seus estatuts, és la transferència de la recerca que es duu a terme dins del centre. Es considera important difondre tant el coneixement obtingut com les metodologies utilitzades, buscant maximitzar el seu impacte social. Amb aquesta finalitat, el CRM treballa conjuntament amb altres institucions de recerca, empreses i indústries. El Unitat de transferència de coneixement (KTU) és el principal enllaç per a empreses i indústries amb el CRM per fomentar les col·laboracions. En concret, la KTU desenvolupa investigacions ad hoc per resoldre reptes amb impacte social, en què es desenvolupen solucions matemàtiques dissenyades, ja sigui per a projectes originals del centre o enfocades als reptes plantejats per altres institucions. Aquesta recerca es beneficia de la sinergia de la KTU amb els grups de recerca del centre.
Les accions que comporta la posada en pràctica del coneixement són una preocupació important per al CRM, les institucions CERCA i els seus investigadors. Hi ha moltes oportunitats per aplicar els resultats de la investigació CRM a la societat i participar en el seu desenvolupament. La KTU identifica resultats viables, connecta investigadors amb empreses i ofereix serveis de consultoria.
Com que estem a CRM, la KTU:
- Coneix (principalment) eines matemàtiques i, a més, col·labora amb persones que coneixen eines matemàtiques d'avantguarda que es poden traslladar a reptes pràctics.
- No som desenvolupadors "cecs": abans de desenvolupar un programari, fem una ullada i triturem el problema.
Per afrontar els reptes de la recerca industrial i aplicada:
- Aprofita que és un centre matemàtic.
- Realitzar investigacions pràctiques.
- Actuar com a unitat formativa.