seleccionar pàgina

Col·laboració industrial

Sistema òptim de generació de codi per a codificadors

Equip: Joaquim Bruna (coordinador CRM)

Període: 3 mesos el 2013

Descripció: L'entitat finançadora va ser Höhner Automáticos, SL (HA) i el nom dels coordinadors del projecte eren Joaquim Bruna (CRM) i Laura Liarte (HA). El calendari va ser d'uns 3 mesos el 2013. El projecte inclou l'estudi i l'eina de càlcul automatitzat que genera codi òptim per als codificadors rotatius incrementals. L'objectiu d'aquest projecte abasta l'estudi, anàlisi, definició, disseny, modelatge i desenvolupament d'una eina de càlcul per a l'obtenció de codis òptims que ens proporcionin un senyal de referència òptim per comptar voltes. Per tant, el projecte consta de dues parts, la teòrica basada en l'anàlisi de les variables que influeixen en la maximització d'alguna funció objectiu i, d'altra banda, la implementació i automatització dels codis corresponents. L'impacte esperat era augmentar la rendibilitat dels recursos de l'empresa.

Implementació de metodologies de calibratge per a la valoració de derivats de crèdit

Equip: Luís Ortiz (Coordinador CRM), Gemma Colldefons

Període: D'abril a juliol de 2015

Descripció: La institució finançadora va ser la Barcelona Graduate School of Economics (BGSE) i els coordinadors del projecte van ser Lluís Ortiz (CRM) i Elisa Alós (BGSE). El projecte es va executar entre l'1 d'abril i el 20 de juliol de 2015. El treball va consistir en una col·laboració intensa amb un projecte de BGSE sobre la valoració de derivats i el calibratge de dades en mercat continu. Més concretament, van intentar obtenir preus, essencialment per a European Call a través de diverses escenes en el marc d'enfocament de models avançats. Es va continuar una segona part de la simulació anterior per tal d'obtenir una superfície de volatilitat. Finalment, l'objectiu del projecte va ser la implementació dels mètodes de calibratge. L'impacte esperat era cobrir el suport tècnic del projecte desenvolupat per BGSE.

Validació de les metodologies en la gestió del risc operacional

Equip: Joaquim Bruna (coordinador CRM), Isabel Serra

Període: Juliol 2015 a gener 2016

Descripció: L'entitat finançadora va ser Banc Sabadell (BS) i el nom dels coordinadors del projecte eren Joaquim Bruna (CRM) i Lluís Vidal (BS). El projecte es va executar entre el juliol de 2015 i el desembre de 2015. El treball ha consistit en l'anàlisi de la metodologia utilitzada en les eines de gestió del risc operatiu implantades al Banc Sabadell. Aquestes metodologies s'han de provar des del punt de vista tècnic, comprovant si el programari és correcte, i des del punt de vista teòric per comprovar si la metodologia es considera suficient per obtenir resultats raonables en la gestió del risc. L'últim punt de vista va ser desenvolupat per CRM. El principal impacte del projecte és avaluar el servei ofert per una institució externa (ND) en la gestió del risc operacional i recomanar millores en la metodologia plantejada per aquesta institució externa.

Estudi i modelització dels rendiments en els diferents serveis realitzats per Ferrovial Serveis

Equip: Joaquim Bruna (Coordinador), Joaquim Berenguer

Període: De febrer a maig 2013

Descripció: L'empresa finançadora va ser Ferrovial Servicios, SA i el nom dels coordinadors del projecte eren Joaquim Bruna (CRM) i Enrique Sánchez (FS). El calendari inclou de febrer a maig de 2013. El resum del projecte consistia a desenvolupar una eina per analitzar i caracteritzar la combinació de diferents tasques realitzades per Ferrovial Servicios, el projecte és d'alta confidencialitat i s'han d'ometre les característiques del material. Per tal d'explorar les metodologies matemàtiques podem definir el marc que es va considerar, aquest és en el marc de la programació lineal i l'anàlisi estadística de dades espacials amb propietats físiques. El principal impacte s'aconsegueix capitalitzar els recursos de l'empresa mitjançant el programari desenvolupat per CRM per a aquest projecte i anomenat Integrator. 

Adaptació del programari Integrator per a ús internacional

L'empresa finançadora va ser Ferrovial Servicios, SA i el nom dels coordinadors del projecte eren Joaquim Bruna (CRM) i Juan Manuel Freire (FS). El període de realització de la tasca va ser de juliol a setembre de 2014. L'objectiu principal del projecte va ser millorar el programari desenvolupat en un projecte anterior entre FS i CRM que estava dissenyat per ser utilitzat a Espanya. En aquest segon projecte, FS va animar a CRM a obtenir una eina genèrica que es pogués utilitzar en cadascun dels llocs de FS. Aquesta tasca va requerir la versió adaptativa de les tasques desenvolupades per FS (fora d'Espanya) i la traducció a l'anglès de l'eina: Integrator. El principal impacte és ampliar l'ús del programari Integrator dins de l'empresa FS.

Ferrovial Servicios Integrador de Serveis a la Ciutat

Equip: Isabel Serra (coordinadora CRM), Victor Luengo

Període: Desembre de 2015 a abril de 2016

Descripció: L'empresa finançadora va ser Ferrovial Servicios, SA i el nom dels coordinadors del projecte eren Isabel Serra (CRM) i Juan Manuel Freire (FS). El calendari va ser de desembre de 2015 a abril de 2016. El projecte va consistir en l'evolució del programari: City Services Integrator, per tal d'analitzar el model i les dades des d'un punt de vista espai-temporal. Cal censurar més detalls, ja que el projecte és molt confidencial. El principal impacte s'obté d'aconseguir que City Services Integrator sigui una eina útil per a totes les oficines tècniques de l'empresa en el disseny del treball diari.

Modelització de pressupostos i previsions de vendes

Equip: Isabel Serra (coordinadora CRM), David Romero

Període: De març a desembre de 2020

Descripció: El projecte es basa en el model de col·laboració KENIA (Knowledge Enhancing in Need-assessment for Industrial Advancement). Aquest model és la solució que s'ofereix a les petites i mitjanes empreses que volen incorporar un nou perfil de coneixement al seu equip de treball basat en matemàtiques. El projecte (o eina) consisteix a desenvolupar una solució basada en la formació d'un equip de treball des del nostre centre, per tal d'assolir dos reptes: consolidar les capacitats corporatives i de lideratge de l'equip i afrontar els reptes que l'empresa es planteja. El projecte es divideix en tres etapes: introducció al projecte amb assessorament en el període de contractació de nou personal, supervisió del pressupost i modelització de previsions i seguiment del desenvolupament i integració del projecte.

Vídeos i material formatiu per a COURSERA

Equip: Isabel Serra (coordinadora CRM)
Període: Desembre de 2017 a octubre de 2018
Descripció: La UAB va encarregar al CRM la participació en l'elaboració del material per al curs “Big Data: processament i anàlisi” de l'especialitat Big Data: “Uso práctico de dades masivos”. El material del curs ha estat desenvolupat per CRM i SEA i es va posar en marxa a la plataforma COURSERA l'octubre de 2018. Des de la seva posada en marxa, CRM ha fet el seguiment d'aquest curs a través de COURSERA, atenent l'activitat dels alumnes adherits al curs.

Estudi de viabilitat del desplegament del servei DRT a Barcelona

Equip: Isabel Serra (coordinadora CRM), David Romero, Miquel Barcelona, ​​Irene González, Claudi Lleyda

Període: De juliol a desembre de 2020

Descripció: A partir de la metodologia de treball proposada per TMB, s'ha establert un marc de col·laboració que pretén abastar l'estudi, anàlisi, definició, disseny, modelització i desenvolupament d'una eina de suport a la presa de decisions en la gestió del DRT. Aquesta eina té un enfocament mixt; d'una banda s'alimenta de l'aprenentatge que aporten les dades històriques que caracteritzen aspectes com la tipologia dels viatgers, i d'altra banda, sent la part principal, el motor de simulació que emula el comportament del servei de manera continuada.

Classificació documental d'operacions i reclamacions.

Equip: Isabel Serra (coordinadora CRM), Sergi Vilardell, Joan Gasull

Període: Octubre i desembre de 2017

Descripció: Aquest projecte es va dur a terme entre els mesos d'octubre i desembre de 2017. El projecte es va caracteritzar per la col·laboració del CRM en la construcció del procés automàtic que classifica els documents emmagatzemats per l'empresa. L'objectiu del projecte és el desenvolupament del model de classificació. Això es va dur a terme amb tècniques d'extracció d'una mostra facilitada per l'empresa. El CRM va informar com a resultat del projecte: la implementació dels models en Python.

PROGRAMA KENIA